طرز تهیه فلافل آبادانی اصل

طرز تهیه فلافل آبادانی اصل

اگر شما غذای تند دوست دارید حتما فلافل آبادانی را در منزل تهیه کنید و از خوردن این فست فود سالم لذت ببرید.

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا وسیما شهر آبادان غذا‌های زیادی دارد، اما معروف‌ترین غذای آبادان فلافل است که یک فست فود خوشمزه و سالم به حساب می‌آید و خود آبادانی‌ها این فلافل را تند درست می کنند، ولی شما  در صورت تمایل نداشتن غذاهای تند، می‌توانید مقداری فلفل آن را  کم کنید.

مواد لازم فلافل آبادانی:فلافل آبادانی همراه با گوجه وسبزیجات نخود:۳ پیمانه نخودسیب زمینی آب پز : ۱ عدد سیب زمینیسیر:۳ حبه۱ عدد پیاز متوسطنعناع خشک:به مقدار لازمادویه (نمک فلفل زردچوبه پودر زیره):به مقدار لازمدستور تهیه فلافل آبادانی:برای تهیه فلافل باید نخود‌ها را از ۴۸ ساعت قبل خیس کنید و  آب آن را چند بار عوض کنید تا نفخ نخود از بین برود. بعد که نخود را از آب خارج کردید به همراه پیاز و سیب زمینی نیم پز داخل چرخ گوشت بریزیدو دو بار چرخ کنید تا همه مواد کاملا با هم له و یکدست شوند. ادویه‌ها و نعناع خشک را هم به مخلوط فلافل اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند.

سپس مواد را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا کمی خودش را بگیرد و سفت شود.

داخل ماهیتابه‌ای مناسب به مقدار کافی روغن بریزید به طوری که روی فلافل‌ها را بگیرد. بعد مواد فلافل را با دست و یا قالب فرم دهید و داخل روغن بیندارید تا سرخ شوند.

وقتی دو طرف فلافل‌ها سرخ شدند آن‌ها را روی دستمال کاغذی روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود و بعد به همراه خیارشور و گوجه میل کنید.نکات تهیه فلافل آبادانی:از ظرف گود و کوچک استفاده شود تا میزان روغن کمتری استفاده شود و هم باعث شود فلافل مغز پخت شود.در فلافل آبادانی نسبت به بقیه فلافل‌های دیگر از فلفل بیشتری استفاده می‌شود.

منبع خبر : iribnews.ir