آمار شهدای فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در ۱۹ جنایتی که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه مرتکب شده، ۱۶۴ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۰۰ فلسطینی زخمی شده‌اند.

به این ترتیب تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی ۲۸۳۴۰ شهید و تعداد زخمی ها به عدد ۶۷۹۸۴ نفر رسیده است.

این بیانیه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی همچنان در زیر آوارها یا در مسیرهای مواصلاتی گرفتار هستند و اشغالگران مانع از دسترسی کادر پزشکی و امدادی به آنها می‌شود.

این بیانیه با اشاره به اینکه هیچکس در نتیجه تهدیدات ناشی از نظامیان صهیونیست امکان تردد در محوطه مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را ندارد، تاکید کرد که ۷ نفر از شهروندان در محوطه این بیمارستان به شهادت رسیده و ۱۴ نفر از کادر پزشکی و درمانی نیز زخمی شده‌اند.

القدره تاکید کرد که غذا برای کادر درمان و بیماران در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس به پایان رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که پیکر ۶۷ تن از شهدای فلسطینی جنایت اشغالگران در شهر رفح به بیمارستان‌ منتقل شده و عملیات خارج کردن پیکر قربانیان از زیر آوارها همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام این نکته که اوضاع پزشکی و انسانی در رفح بسیار فاجعه بار است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دیگر پیکرهای شهدای این جنایت را از زیر آوارها خارج کنیم.

القدرة تاکید کرد که تعداد قربانیان حملات موشکی دیشب به رفح بیش از توان پذیرش بیمارستان‌ها است.

وی نسبت به سرانجام عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داده و افزود: در حال حاضر پزشکان، مجروحان عملیات دیشب را به علت ضعف زیرساخت‌های بهداشتی در روی زمین مداوا می‌کنند.

منبع خبر : alef.ir