شکار ۴۸ نظامی اسرائیلی توسط القسام در غزه

به گزارش فارس، ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام خبر داد که طی چهار روز گذشته، موفق شده‌اند، ۴۸ نظامی اسرائیلی را از پای درآورند و دهها نفر را نیز زخمی کنند.

ابوعبیده با اشاره به انهدام 3۵ خودروی نظامی اسرائیل، گفت که نیروهای القسام در این مدت، ۲۴ مأموریت نظامی انجام داده‌اند که شامل حملات خمپاره‌ای و بمبهای ضد نفر و درگیری مستقیم با نظامیان صهیونیست بوده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از این فرمانده القسام گزارش داد، نیروهای مقاومت، دو تونل را به روی نظامیان اسرائیلی منهدم کردند، مقرهای و اتاق عملیاتهای میدانی را با خمپاره و راکت هدف قرار دادند و چندین بار تل‌آویو را راکت‌باران کردند.

ارتش اسرائیل صبح امروز طی بیانیه‌ای آمار تلفات دیروز و امروز نظامیان خود در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین را اعلام کرد و گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نظامی خود را در نبرد زمینی در نوار غزه از دست داده است.

 ۵ نفر از این نظامیان در درگیری‌های روز گذشته در غزه کشته شده‌اند و ارتش امروز کشته شدن ۸ نفر دیگر از نظامیان خود را تایید کرده است. همچنین طبق اعلام ارتش، بیش از ۱۰ نظامی اسرائیلی نیز زخمی شده‌اند که حال ۶ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال اعلام کرد که از زمان آغاز نبرد زمینی در غزه ۱۵۲ نظامی خود را از دست داده و مجموع نظامیان اسرائیلی که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» کشته شده‌اند، به ۴۸۵ نفر رسیده است.

وضعیت نظامیان اسرائیلی در جنگ زمینی در غزه بحرانی است؛ به نحوی که بخش موسوم توانبخشی در ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد برنامه‌ای را برای کمک به سربازانی آغاز کند که که به خاطر جنگ در غزه؛ از اختلالات روانی رنج می برند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز، به نقل از مسئولین حاضر در بخش توانبخشی گزارش داد، گروههایی از پرستاران و روانپزشکانی تشکیل خواهد شد که بتوانند کسانی را درمان کنند که تمایل به خودکشی دارند.

این مسئولان با این اقدام، قصد دارند ارزیابی از سربازانی داشته باشند که از اختلالات روانی رنج می‌برند؛ زیرا به گفته این روزنامه، جنگ غزه باعث تلفات بساری در میان نظامیان صهیونیست شده است.

منبع خبر : alef.ir