برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس لازم است

برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس لازم است

وزیر آموزش‌وپرورش:

وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت توانایی صبر، سعه‌صدر و برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس تأکید کرد.

برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس لازم استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تهران برگزار شد، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اخلاق و معنویت نباید در جامعه از بین برود. بر همین اساس برای انتخاب مدیران مدارس دو اصل لحاظ شود؛ اول مدیر مدرسه بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند و دوم اینکه انسان صبور و دارای صعه سدر باشد و در حوادث و اتفاقات تصمیم‌های ناگهانی و بعضاً عجولانه‌ای که ممکن است هزینه زا باشد، نگیرد و به اخلاق و معنویت، تعهد داشته باشند.

یوسف نوری در ادامه گفت: رئیس‌جمهور برای اولین بار بود که در وزارت آموزش‌وپرورش حضور پیدا می‌کرد، لذا با اشراف و اطلاعات کامل در این جلسه شرکت کردند و ۱۹ راهبرد و تکلیف را برای آموزش‌وپرورش ابلاغ کردند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در هیئت دولت، اظهار کرد: این آیین‌نامه در حوزه‌های استعدادیابی و توسعه و پیشرفت هنرستان‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و این آیین‌نامه به‌طور جداگانه برای آموزش‌وپرورش تصویب شده است، البته در آیین‌نامه سایر وزارتخانه‌ها، بند‌های مربوط به آموزش‌وپرورش لحاظ شده است.

نوری با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان ایرانی در عرصه‌های علمی فرهنگی و ورزشی اظهار کرد: نیاز به انتشار اخبار خوب و مثبت در جامعه داریم و موفقیت‌های دانش آموزان ایرانی می‌تواند امید را به جامعه تزریق نماید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سایر فعالیت‌هایی که در وزارت آموزش‌وپرورش انجام می‌شود، اظهار کرد: تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کم برخوردار در حال انجام است، همچنین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و یادگیری در زیست‌بوم جدید اتفاق‌های خوبی افتاده است و همچنین مدرسه تلویزیونی ایران طی روز‌های گذشته رونمایی شد و این مدرسه از پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه اول درس‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. همچنین مدرسه کنکور نیز در آینده راه‌اندازی می‌شود.

نوری تصریح کرد: مدرسه تلویزیونی ایران در حوزه عدالت آموزشی و تقویتی هویت ملی کمک‌کننده است، زیرا هیچ شبکه تلویزیونی در دنیا چنین امکانی را ایجاد نکرده است.

وی تصریح کرد: شیوه گفتگو با کودکان و نوجوانان را باید یاد بگیریم و استفاده از شیوه تجویزی برای ارتباط و گفتگو با کودکان و نوجوانان مناسب نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور باید فلسفه و سیاست مدون و مورد توافق داشته باشد و عدم این فلسفه و سیاست در دهه ۷۰ نابسامانی‌هایی را ایجاد کرد که دگرگونی تربیتی خزنده و خاموشی ایجاد کرد. این موضوع منجر به نگاهی مبتنی بر لیبرالیسم و انسان‌گرایی در نظام تعلیم و تربیت کشور شد که منجر به کالایی شدن انسان شد و بخش دیگری از این موضوعات منجر شد تا دولت از هزینه‌های تربیتی آزاد شود.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: نتایج این سیاست‌ها منجر به تضعیف مدارس دولتی، قطبی‌سازی مدارس، آموزش صرف، تربیت زدایی، دین زدایی از لایه معنایی جامعه و محدود کردن آن به سطح نمایشی شد.



برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس لازم است | وزیر - قطره

برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس لازم است | وزیر - قطره

روابط انسانی در مدرسه/ 10 نکته برای ارتباط موفقیتآمیز مدیر مدرسه

روابط انسانی در مدرسه/ 10 نکته برای ارتباط موفقیتآمیز مدیر مدرسه
برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس لازم است | وزیر - قطره

مدیریت در آموزش و پرورش - دبستان وحدت

مدیریت در آموزش و پرورش - دبستان وحدت
www.ghatreh.com › news › برقراری-ارتباط-جامعه-سو...

راهکارهای مدیریت مدرسه - پرواز نشانی از موفقیت

راهکارهای مدیریت مدرسه - پرواز نشانی از موفقیت
وزیر آموزش وپرورش بر ضرورت توانایی صبر، سعه صدر و برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس تأکید کرد. -کلید.

سعهصدر و برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس - خبرگزاری پانا

سعهصدر و برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس - خبرگزاری پانا
روابط انسانی در مدرسه/ 10 نکته برای ارتباط موفقیتآمیز مدیر مدرسه

[PDF] اﺑﻌــﺎد و ﻣﺆﻟﻔــﻪ ﻫــﺎي ﺗﻮﺳــﻌﻪ ﺣﺮﻓــﻪ اي ﻣــﺪﯾﺮان ﻣــﺪارس اﺑﺘــﺪاﯾﯽ

[PDF] اﺑﻌــﺎد و ﻣﺆﻟﻔــﻪ ﻫــﺎي ﺗﻮﺳــﻌﻪ ﺣﺮﻓــﻪ اي ﻣــﺪﯾﺮان ﻣــﺪارس اﺑﺘــﺪاﯾﯽ
oerp.ir › baztab › روابط-انسانی-در-مدرسه-10-نکته-ب...

مدیریت آموزشی و بررسی روابط انسانی مدیران مدارس و معلمان - مدیریار

مدیریت آموزشی و بررسی روابط انسانی مدیران مدارس و معلمان - مدیریار
برای آنکه روابط انسانها به نحو مطلوب برقرار شود و افرادی که در تماس با هم قرار دارند، منظور یکدیگر را بفهمند، لازم است اجزایی را، که در فرآیند ...

بهبود بخشیدن به مدریت مدرسه - مدیریت مدارس - BLOGFA

بهبود بخشیدن به مدریت مدرسه - مدیریت مدارس - BLOGFA
مدیریت در آموزش و پرورش - دبستان وحدت

خلاقیت مدیر در مدرسه - مدیریت خلاق درمدرسه

خلاقیت مدیر در مدرسه - مدیریت خلاق درمدرسه
مدیران، باید با موانع موفقیت مدیران در اداره ی مدارس ، معلمان، دانش آموزان، ... و رشد یافته است و از سوی دیگر، تأمین کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در ...
منبع خبر : iribnews.ir