بهترین صبحانه برای افراد دیابتی

بهترین صبحانه برای افراد دیابتی

اغلب افراد با بیماری‌های مختلف درگیر هستند که تغذیه یکی از ارکان مهم در جلوگیری و کنترل این بیماری‌ها است و یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در افراد، دیابت است.

بهترین صبحانه برای افراد دیابتیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وعده غذایی صبحانه، مجددا گلوکز شما را تامین کرده تا سطح انرژی و هوشیاری شما را برای یک روز کاری پرفشار افزایش دهد. هر چند با وجود فواید زیاد و مهم این وعده غذایی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صبحانه را حذف کنند، اما بسیاری از افراد نیز آن را جدی گرفته و در برنامه رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. اغلب افراد با بیماری‌های مختلف درگیر هستند. تغذیه یکی از ارکان مهم در جلوگیری و کنترل این بیماری‌هاست. یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در افراد، دیابت است. دیابت ارتباط بسیار مستقیمی با تغذیه یک فرد دارد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین صبحانه برای افراد دیابتی را معرفی کنیم.

افرادی که صبحانه می‌خورند، به طور کلی رژیم‌های غذایی سالم‌تر و عادات غذایی بهتری دارند. این افراد نسبت به کسانی که صبحانه نمی‌خورند، کمتر در طول روز دچار گرسنگی می‌شوند و کنترل مناسب‌تری روی وزن خود دارند. کودکانی که صبحانه کافی نمی‌خورند، نه تنها برای بقیه روز، بلکه در درازمدت نیز احتمال دارد دچار بدغذایی شوند. افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند، تمایل دارند در اواسط صبح یا بعد از ظهر میان وعده‌های پر انرژی‌تر و مضرتری مصرف کنند. این میان وعده‌ها عمدتا دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی کم، اما چربی و نمک زیاد هستند و می‌توانند مشکل‌ساز شوند. اگر صبحانه را حذف می‌کنید، یک میان وعده مغذی مانند میوه تازه، ماست، یا غلات سبوس‌دار را امتحان کنید تا به شما در رفع گرسنگی اواسط صبح کمک کند. صحبت‌های دکتر کرمانی در مورد دیابت را از دست ندهید: معرفی انواع بهترین صبحانه برای افراد دیابتی انجمن دیابت آمریکا معتقد است نکته کلیدی هنگام انتخاب بهترین صبحانه برای افراد دیابتی، توجه به تنطیم میزان سطح قند خون و سیرکنندگی آن است. یکی از کارشناسان حوزه تغذیه می‌گوید: «بهترین صبحانه برای افراد دیابتی، صبحانه‌ای است که شامل ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی‌های سالم در نسبت‌های مناسب باشد که به تعادل قند خون کمک می‌کند.» به نظر او یک صبحانه ساده مناسب افراد دیابتی، یک بشقاب تخم مرغ و آووکادو روی نان تست غلات است.

تخم مرغ، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی تخم مرغ یکی از انتخاب‌های عالی صبحانه برای افراد مبتلا به دیابت است. این ماده غذایی دارای کالری کم و پروتئین بالا است. در هر تخم مرغ بزرگ، حدود ۷۰ کالری و ۶ گرم پروتئین وجود دارد. علاوه بر این، یک تخم مرغ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات است. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۶۵ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که خوردن دو تخم مرغ در روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی پر پروتئین به طور قابل توجهی باعث کاهش قند خون ناشتا و سطح HbA۱c می‌شود که یک شاخص کنترل طولانی مدت قند خون است. شما می‌توانید از تخم مرغ‌ها به روش‌های مختلف مانند سرخ شده، آب پز یا اسکرامبل لذت ببرید. از طرف دیگر، سعی کنید یک املت سالم و خوشمزه با انواع سبزیجات مانند اسفناج، قارچ و فلفل دلمه‌ای درست کنید.

بلغور جو، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی بلغور جو دوسر، یکی از بهترین صبحانه‌ها برای افراد دیابتی است. اگرچه جو دوسر نسبتاً کربوهیدرات بالایی دارد، اما بلغور جو دوسر گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت است، زیرا ممکن است به دلیل محتوای فیبر بالا به کاهش سطح قند خون کمک کند. جو دو سر حاوی نوع خاصی از فیبر به نام بتا گلوکان است که مسئول کاهش قند خون است. اگر می‌خواهید بلغور جو دوسر خود را خوشمزه‌تر و مغذی‌تر کنید، سعی کنید موادی مانند دارچین، انواع توت‌ها، آجیل‌ها یا ماست یونانی را به آن اضافه کنید که هیچ‌کدام کربوهیدرات بالایی ندارند. یک وعده استاندارد بلغور جو دوسر تهیه شده با نصف فنجان (۴۰.۵ گرم) جو و ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب حاوی موارد ذیل است:

کالری: ۱۵۴

پروتئین: ۵.۴

گرم چربی: ۲.۶ گرم

کربوهیدرات: ۲۷.۴

گرم فیبر: ۴.۱ گرم

ماست یونانی و انواع توت، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی

ماست یونانی با انواع توت‌ها یک گزینه صبحانه آسان، خوشمزه و مغذی است که برای افراد دیابتی مناسب است. بر اساس بعضی مطالعات، خوردن محصولات لبنی ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد. پیش‌بینی می‌شود که ترکیبات پروبیوتیک ماست، بدن را در تجزیه قند‌ها کمک می‌کند. این غذا نسبتاً کم کالری است. در صورت تمایل، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آجیل خرد شده را برای افزایش کالری و چربی‌های سالم اضافه کنید، بدون اینکه محتوای کربوهیدرات را افزایش دهید.

ماست یونانی با انواع توت‌ها یک گزینه صبحانه آسان، خوشمزه و مغذی است که برای افراد دیابتی مناسب است.

نان تست و آووکادو، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی

نان تست به همراه آووکادو، یک غذای ساده و محبوب است که افراد دیابتی می‌توانند از آن لذت ببرند. آووکادو مملو از فیبر و اسید‌های چرب غیراشباع است که می‌تواند از افزایش بیش از حد قند خون بعد از غذا جلوگیری کند. این مزیت همچنین توسط فیبر نان تست غلات تقویت می‌شود. یک برش (۳۳ گرم) نان تست چند دانه با نصف آووکادو (۱۰۱ گرم) شامل این ترکیبات است:

کالری: ۲۵۷

پروتئین: ۶.۹ گرم

چربی: ۱۶.۳ گرم

کربوهیدرات: ۲۴.۳

گرم فیبر: ۱۱.۲ گرم

برای طعم بهتر، یک تخم مرغ آب‌پز یا سرخ شده اضافه کنید تا میزان پروتئین و چربی دریافتی آن را افزایش دهید. از طرف دیگر برای طعم بیشتر، کمی نمک و فلفل یا مقداری سس فلفل قرمز کم کربوهیدرات اضافه کنید. سبوس گندم، بهترین صبحانه برای افراد دیابتی سبوس گندم لایه بیرونی دانه گندم است که در طی فرآیند آسیاب جدا می‌شود. هنگامی که سبوس گندم به غلات تبدیل می‌شود، سبوس آن به صورت پرک پردازش می‌شود. این ترکیب سرشار از مواد مغذی و فیبر است، به این معنی که سطح قند خون را به آرامی افزایش می‌دهد. یک وعده استاندارد ۱ اونس (۲۸ گرم) غلات سبوس گندم، حاوی مقادیر ذیل است:

کالری: ۹۲.۷

پروتئین: ۲.۹

گرم چربی: ۰.۷ گرم

کربوهیدرات: ۲۳.۱

گرم فیبر: ۵ گرم

غلات سبوس گندم معمولاً با شیر یا ماست سرو می‌شود. همچنین می‌توانید مواد دیگری مانند انواع توت‌ها یا دارچین را برای طعم بیشتر اضافه کنید.

غلات سبوس گندم معمولاً با شیر یا ماست سرو می‌شود.

۴ ترکیب خطرناک برای صبحانه افراد دیابتی

اگر دیابت دارید، رژیم غذایی شما مهمترین نکته‌ای است که باید مد نظر داشته باشید. دیابت یک بیماری مانند آتش سوزی است که به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است. موثرترین راه برای کنترل این بیماری، کنترل رژیم غذایی است. از آنجایی که صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی در روز در نظر گرفته می‌شود، آنچه در این مدت می‌خورید می‌تواند بر سطح قند خون شما نیز تأثیر بگذارد.

غلات حاوی

قند اگر فکر می‌کنید غلات یک گزینه صبحانه سالم برای شماست، در اشتباه هستید! اگر بیماری دیابت دارید، قبل از خرید هر غلات، باید برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید. علاوه بر این، بیشتر غلات واقعاً پروتئین کمی دارند، بنابراین بهتر است آن‌ها را به طور کامل حذف کنید. در عوض، سعی کنید جو را در طول یک شب خیس کنید و روز بعد یک کاسه بلغور جو دوسر با دانه‌ها و آجیل‌های دلخواه میل کنید.

ماست طعم‌دار

در حالی که ماست فواید زیادی برای سلامتی دارد، باید از انواع طعم‌دار و شیرین آن دوری کنید. ماست‌های طعم‌دار می‌توانند طعم بسیار خوبی داشته باشند، اما قند اضافه شده و مواد نگهدارنده موجود در آن می‌توانند قند خون شما را بالا ببرند؛ بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ماست بدون طعم و شیرین را انتخاب کنید و مقداری میوه تازه به آن اضافه کنید.

آبمیوه

یکی دیگر از مواد غذایی که اکثر مردم آن را سالم می‌دانند آب میوه است. آبمیوه‌ها می‌توانند سطح قند خون شما را خیلی سریع افزایش دهند، زیرا دارای سطوح بالای قند طبیعی و فیبر ناچیز هستند. در عوض، از میوه‌ها و سبزیجات کامل استفاده کنید.

آبمیوه‌ها می‌توانند سطح قند خون شما را خیلی سریع افزایش دهند، زیرا دارای سطوح بالای قند طبیعی و فیبر ناچیز هستند.

پنکیک

اگر دیابتی هستید، از خوردن پنکیک برای صبحانه خودداری کنید. آرد، شربت افرا و کره می‌تواند برای ذائقه شما دلپذیر باشد، اما بهترین انتخاب نیست. در واقع، این یکی از غذا‌هایی است که دیابتی‌ها باید از آن اجتناب کنند. کربوهیدرات‌ها و شکر موجود در پنکیک می‌توانند به سرعت سطح قند خون شما را افزایش دهند و هیچ فیبر یا پروتئینی وجود ندارد که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. خوشبختانه، گزینه‌های سالم زیادی برای بهترین صبحانه برای افراد دیابتی وجود دارد که می‌تواند سطح قند خون را مدیریت کند و تا زمان ناهار انرژی لازم را حفظ کند. به خاطر داشته باشید که اگرچه این ایده‌های صبحانه می‌تواند به شما کمک کند قند خون خود را بعد از صبحانه کنترل کنید، اما همچنان باید یک رژیم غذایی مغذی و متعادل را در طول روز دنبال کنید تا قند خون خود را در سطح سالم نگه دارید.

۴ فایده بی‌نظیر مصرف صبحانه

بسیاری از متخصصان تغذیه عقیده دارند که صبحانه سالم یک شروع کلیدی و حیاتی برای روز است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که دلایل خوبی برای مصرف صبحانه وجود دارد. مصرف صبحانه ممکن است به سلامت قلب، بهبود هضم، ترمیم استخوان‌ها و موارد دیگر کمک کند. بزرگسالان و کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، نسبت به افرادی که صبحانه می‌خورند، سطح کلسترول خون بالاتری دارند که یک عامل بسیاری خطرناک برای سلامت دستگاه عروقی بدن است.

سوخت‌وساز طبیعی بدن

ترکیبات صبحانه سرشار از مواد مغذی کلیدی، مانند کلسیم، آهن، ویتامین‌های B و فیبر است. صبحانه مقدار زیادی از کل مواد مغذی روزانه شما را تامین می‌کند. در واقع، افرادی که صبحانه می‌خورند بیشتر از افرادی که صبحانه نمی‌خورند، میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی توصیه شده روزانه خود را تامین می‌کنند. بسیاری از کارشناسان فرمول اولیه صبحانه را این گونه بیان می‌کنند: مصرف همزمان کربوهیدرات‌ها به همراه پروتئین‌ها را در سبد غذایی صبحانه قرار دهید و آن را جدی بگیرید. کربوهیدرات‌ها انرژی کافی برای انجام فعالیت‌ها را به بدن شما می‌دهد و سوختی که در طول روز نیاز دارید، در اختیار مغزتان می‌گذارد. پروتئین به شما قدرت کافی برای فعالیت می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در وعده غذایی بعدی احساس سیری کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که گرسنه از خواب بیدار می‌شوید، قبل از تمرین صبحگاهی خود یک میان‌وعده را امتحان کنید. این به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود بخشید و خستگی و لرزش‌های ناشی از ضعف و گرسنگی را نداشته باشید. رایج‌ترین اشتباهی که ما مرتکب می‌شویم این است که پروتئین کافی در وعده صبحانه نداریم. بزرگسالان برای حفظ توده عضلانی و متابولیسم بدن به ۲۵ تا ۳۵ گرم پروتئین در صبح نیاز دارند که بر اساس جنسیت و میزان فعالیت متفاوت است. این به معنای یک قسمت ۶ تا ۸ اونس ماست یونانی با چند قاشق بذر کتان یا یک تخم مرغ و چند حلقه سوسیس بوقلمون است.

بهترین صبحانه برای افراد دیابتی، توجه به تنطیم میزان سطح قند خون و سیرکنندگی آن است.

دستیابی به وزن ایده‌آل

وقتی صبحانه نخورده‌اید، به احتمال زیاد «گرسنه» می‌شوید که می‌تواند باعث پرخوردی در ادامه روز شود. این امر منجر به مصرف غذا‌های ناسالمی مانند دونات‌ها و انواع شیرینی به منظور جبران فقدان کربوهیدرات بدن می‌شود. در سال ۲۰۱۸، یک بررسی در ژورنال Circulation نشان داد که “داده‌های فراوان” ارتباط بین نخوردن صبحانه و اضافه وزن را نشان می‌دهد.

کنترل قند خون

مصرف صبحانه به حفظ قند خون شما در طول روز کمک می‌کند، چه دیابت داشته باشید و چه نداشته باشید. خوردن صبحانه برای افرادی که در نتایج آزمایش آن‌ها میزان گلوکز طبیعی است، سبب عدم وابستگی به مصرف انسولین خواهد شد. افت و خیز میزان قند خون می‌تواند بر خلق‌و‌خوی شما تأثیر بگذارد و شما را عصبی‌تر کند. اگر دیابت دارید، صبحانه را حذف نکنید. وقتی افراد مبتلا به دیابت وعده غذایی صبحگاهی خود را از دست می‌دهند، احتمال ابتلا به قند خون پایین (هیپوگلیسمی) بیشتر می‌شود. قند خون پایین می‌تواند شما را خسته، مضطرب، تحریک پذیر یا دچار لرزش‌های شدید کند. علائم جدی‌تر آن، شامل ضربان قلب نامنظم و تشنج است. در ادامه مطلب بهترین صبحانه برای افراد دیابتی را معرفی خواهیم کرد. توصیه ما به افراد مبتلا به دیابت این است که صبحانه‌ای با کربوهیدرات آسان با مقادیر متعادل پروتئین و چربی مصرف کنند. شیر، بلغور جو دوسر یا تخم مرغ، یک تکه نان تست و غلات کامل می‌تواند یک پیشنهاد مناسب برای بهترین صبحانه برای لاغری و تنظیم قند خون باشد. انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند که مقدار زیادی فیبر (حدود ۷ تا ۱۰ گرم) در صبحانه خود بگنجانید و مصرف کالری خود را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ محدود کنید.

تضمین سلامت قلب با بهترین صبحانه برای افراد دیابتی

مطالعات اخیر ارتباط بین صبحانه و سلامت قلب را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۸، ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا گزارش داد افرادی که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر در معرض ابتلا به تصلب شرایین هستند. این زمانی است که شریان‌های شما به دلیل تجمع پلاکت‌ها تنگ و سخت می‌شوند و این فرایند می‌تواند منجر به حمله قلبی و سکته گردد. همچنین در این افراد، احتمال به وجود آمدن دور کمر بزرگ‌تر، وزن بیشتر، فشار خون و سطح کلسترول بالاتر نیز وجود دارد. مطالعه دیگری که نشان می‌دهد افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، اشاره کرد که احتمال سیگار کشیدن، نوشیدن الکل بیشتر و ورزش کمتر نیز در این افراد بیشتر است.



بهترین صبحانه برای افراد دیابتی چیست؟ دیابتیها برای صبحانه چه ...

بهترین صبحانه برای افراد دیابتی چیست؟ دیابتیها برای صبحانه چه ...

دیابتیها صبحانه چه بخورند - جراح چاقی

دیابتیها صبحانه چه بخورند - جراح چاقی
بهترین صبحانه برای افراد دیابتی چیست؟ دیابتیها برای صبحانه چه ...

دیابتیها صبحانه چه بخورند ؟ - کلینیک خانه سفید

دیابتیها صبحانه چه بخورند ؟ - کلینیک خانه سفید
kermany.com › رژیم ها › رژیم دیابت

بهترین صبحانه برای دیابتی ها چیست؟ - پزشکت

بهترین صبحانه برای دیابتی ها چیست؟ - پزشکت
بهترین صبحانه برای افراد دیابتی، توجه به تنطیم میزان سطح قند خون و سیرکنندگی آن. بسیاری از کارشناسان حوزه تغذیه معتقدند صبحانه «مهمترین وعده غذایی روز» است؛ ...

دیابتی ها صبحانه چه بخورند؟ - پزشک منپزشک من

دیابتی ها صبحانه چه بخورند؟ - پزشک منپزشک من
معرفی انواع بهترین صبحانه...

با خوردن این صبحانه هیچوقت دیابت نمیگیرید - نمناک

با خوردن این صبحانه هیچوقت دیابت نمیگیرید - نمناک
تخم مرغ، بهترین صبحانه برای...

طرز تهیه صبحانه خوشمزه برای دیابتی ها - نمناک

طرز تهیه صبحانه خوشمزه برای دیابتی ها - نمناک
دیابتیها صبحانه چه بخورند - جراح چاقی

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها | نظرات بهترین پزشک دیابت ایران !

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها | نظرات بهترین پزشک دیابت ایران !
drsalimiclinic.com › دیابتیها-صبحانه-چه-بخورند

بهترین صبحانه برای افراد دیابتی - خبرگزاری صدا و سیما

بهترین صبحانه برای افراد دیابتی - خبرگزاری صدا و سیما
بهترین رژیم غذایی برای بیماران دیابتی از چه طریق قابل دریافت است؟ در کنار رعایت در تغذیه، چه نکاتی به بهبود دیابت کمک می کند؟ مراجعه به متخصص و ...
منبع خبر : iribnews.ir