آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت دندان هم مثل دیگر درمان‌های دندانپزشکی با درد همراه است ولی درد بعد از ایمپلنت به عوامل مختلفی وابسته است و برای هر شخص متفاوت ظاهر می‌شود.


در هنگام انجام ایمپلنت دندان بر اثر بی‌حس کننده‌هایی که به کار می‌رود، احساس دردی ندارید و یا درد اندکی را حس می‌کنید. بعد از ایمپلنت دندان و پایان اثر بی حس‌کننده‌ها، درد ایمپلنت دندان شروع می‌شود.


اینکه شما از ایمپلنت و درد ایمپلنت دندان بترسید کاملا نرمال است ولی خوشبختانه در حال حاضر تکنولوژی کار کرده که با آرامبخش‌ها و غیره می‌توان درد بعد از ایمپلنت فرد را کاهش داد.


انتظار درد بعد از ایمپلنت دندان را داشته باشید ولی از انجام آن ترسی نداشته باشید.



درد ایمپلنت دندان


بسیاری از مردم نگران درد دندان خود هستند و برای برخی، فقط مراجعه به دندانپزشک می‌تواند تجربه‌ای استرس زا باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که درمان خوب دندان نباید دردناک باشد و راه‌هایی برای کاهش نگرانی‌های شما وجود دارد.


بسیاری از مردم در مورد کاشت ایمپلنت دندان مطمئن نیستند زیرا نگران هستند که ممکن است دردناک باشد. با این حال، روش‌های کاشت دندان معمولاً بدون درد هستند و مزایای زیادی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. اگرچه این روش ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، ایمپلنت ها می توانند به جلوگیری از مشکلات و ناراحتی بیشتر کمک کنند.


زمانی که ممکن است به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشید:


دندان را نتوانید با روش‌های دیگر نجات دهید.


با دندان مصنوعی به دردسر افتاده‌اید و دوست دارید از دست آنها خلاص شده تا غذایتان را درست بجوید، صحبت کنید و بخندید.


شما می‌خواهید کیفیت زندگی بهتری با کاشت ایمپلنت به دست بیاورید.


دندان‌تان آسیب دیده و سایر روش های زیبایی ممکن است نامناسب باشند.


ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان از دست رفته یا پوسیده به عنوان جایگزینی دائمی برای پروتزها نصب می‌شوند. آنها معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که بیمار به دلایلی بیش از زیبایی به روشی دائمی نیاز دارد. ایمپلنت‌ها می‌توانند از دندان طبیعی تقلید کنند تا بیماران بتوانند به صحبت کردن و خوردن بازگردند، همانطور که قبل از خرابی دندان طبیعی‌شان انجام می‌دادند.


اگر به دنبال یک راه حل زیبایی هستید، ایمپلنت‌ها برای شکاف‌هایی که روکش‌ها و باندینگ کامپوزیت جواب نمی‌دهند، راه حل مناسبی هستند، زیرا در آنها ساختاری برای بازسازی دندان وجود ندارد.


پس از آسیب، یک مجموعه کامل از دندان‌ها ممکن است به دلیل شکاف‌های ایجاد شده در اثر ضربه، نیاز به ایمپلنت داشته باشد. اگر دندان به سادگی تراشیده شده باشد، باندینگ کامپوزیت ممکن است برای ساختن روی دندان موجود و ایجاد یک ترمیم بدون درز استفاده شود.


در جایی که دندان دیگر وجود ندارد، ایمپلنت یک گزینه عالی است – زیرا ساخت یک ساختار محکم که بتوان روکش را روی آن قرار داد مهم است.

منبع خبر :